Aktif yaşam tarzı
Kilo kontrolü için en iyi egzersiz

Fiziksel aktivitenizi arttırarak vücudunuzun günlük olarak yaktığı kaloriyi arttırıyorsunuz demektir. Egzersiz, sağlıklı bir beslenme programı ile birlikte olduğunda kilo kontrolüne yardımcı olmak için gerekli olan kalori açığını yaratmanın en iyi yoludur.

Hem egzersiz hem de sağlıklı beslenme yolculuğunuzun başlaması en iyi ve en sürdürülebilir yaklaşımdır. Hem egzersiz hem de sağlıklı beslenme yolculuğuna başlamak en iyisidir.

Burada bazı ipuçlarını bulabilirsiniz


Kilo kontrolü için en iyi egzersizi bulmanın asıl püf noktası ağırlık ve kardiyovasküler egzersizin birleşimini yapmak ve gün boyunca daha fazla hareket etmeye çalışmaktır.  Gerçekten hoşlandığınız bir şey bulmak da önemlidir. Bu bazılarınız için spor salonunda yoğun bir egzersiz, bazılarınız için bir saatlik bir yoga ya da öfkeli bir arkadaşınızla parkta hızlı bir yürüyüş olabilir. Gerçekten ne olduğu önemli değil, önemli olan, seni ayağa kaldırıp hareket ettirmesi ve bu egzersizi zorla, mecburiyetten yapmamanız.

article image

Kardiyo


Kardiyo kilonuzu korumak veya sağlığınızı iyileştirmek için harika bir yoldur. Kardiyo hakkında harika olan şey ise hayatınıza dahil etmek için çeşitli yollarının bulunmasıdır.

Kalp atış hızını yükselten her şey kardiyo egzersizinin bir şeklidir; ne kadar nefes nefese egzersiz yaparsanız o kadar zorlanıyorsunuz demektir, bu da daha fazla kalori yaktığınız anlamına gelir. Kilo kontrolüne yardımcı olmak amacıyla, bu çalışmaları olabildiğince yoğun bir hale getirmek için kendinizi zorlamalısınız. Harika kardiyo egzersizleri arasında başta koşu veya jogging (yerinde sayma şeklinde bile), yüzme, kürek çekme, ip atlama, zıplama, burpee egzersizi, bisiklet sürme ve dans olmak üzere her şey olabilir.

Güç egzersizi


Güç egzersizleri kalp atış hızınızı kardiyo kadar arttırmayabilir, ama bu kilo kaybı için iyi olmadığı anlamına gelmez. Güç egzersizi kas oluşmasına yardımcı olur ve kaslar yağdan daha fazla kalori yakar, böylece en basit haliyle kas kütleniz artar (ağırlık egzersizi ile) ve bu da dinlenirken bile daha fazla kalori yakacağınız anlamına gelir.

Kilo kontrolü için en iyi egzersiz, hem kardiyo hem de güç egzersizlerinin bir kombinasyonudur. Bu egzersizler, ayrı günlerde yapılabilir veya güç egzersizleri arasında bir miktar kardiyo yapabilirsiniz (ör. Burpee egzersizi, yerinde koşu, zıplama). Sizin için en iyi rutini uygulamanız önemlidir.

Güç egzersizleri arasında yoga, pilates, ağırlıkla yapılan egzersizler ya da direnç bantları kullanılarak yapılan egzersizler sayılabilir veya ekipmansız olarak ev konforunda da vücut ağırlığınızı kullanarak yapabileceğiniz kalça egzersizleri, squat, push-up, sit up vb. egzersizler de vardır.

Gün boyunca daha fazla hareket etmenin yollarını bulun


Biraz egzersiz yapmak ve istenmeyen kalorileri yakmak için zaman ayırmanız ne kadar önemli ise gün boyu daha fazla hareket etmeyi denemek ve yapmak da bir o kadar önemlidir. Çoğumuz günümüzün büyük bir çoğunluğunu ofis masamızda ya da bir araba / tren / otobüs içinde veya evde kanepede rahatlamak için harcamaktayız ancak mümkün olduğunca ve elimizden geldiğince hareket etmeye çalışmamız gerekmektedir.

Kolayca yapılabilecek bazı şeyler vardır:

  • Otobüsten bir durak önce inmek,
  • Asansör yerine merdiven kullanmak,
  • Ne kadar adım attığınızı gösteren bir adım ölçek kullanarak öğle yemeğine yürüyerek gitmek ve kendinize günlük bir hedef koymak,
  • Arabanızı süpermarketin girişinden uzağa park etmek
  • Ya da arkadaşlarınızla kahvecide oturmak yerine kahvenizi elinize alıp yürüyüşe çıkmak.

 

article image

Son olarak en iyi egzersiz zamanının ne zaman olduğunu merak ediyor olabilirsiniz? Bu biraz da nasıl bir insan olduğunuza bağlıdır;

  • Eğer sabah insanıysanız neden bundan faydalanıp güne spor salonunda başlamıyorsunuz,
  • Alternatif olarak gece kuşları akşamlarını bir sınıf egzersizinde değerlendirebilir ya da koşuya yönelebilir. Eğer sizin için uygun bir zaman seçerseniz, buna sadık kalma ihtimaliniz artacaktır. Haftanızı en baştan planlayın ve ne zaman egzersiz yapacağınıza karar verin. Eğer günlüğünüzde egzersiz zamanınız yazıyorsa bunu atlama ihtimaliniz düşecektir.
XL-S Nutrition

XL-S ile Afiyetle Başarın!

TÜM ÜRÜNLER

Whatsapp