Aktif yaşam tarzı
Kilo kontrol motivasyonu: Amacımdan nasıl şaşmam

XL-S uzmanlarının verdiği kilo kontrolünüz yönündeki motivasyonu ve güveni arttırmaya yardımcı olacak bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

Zaman geçtikçe motivasyonumuz azalmaya başlayabilir

Uzmanlardan ipuçları


XL-S uzmanlarının verdiği kilo kontrolünüz yönündeki motivasyonu ve güveni arttırmaya yardımcı olacak bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

1. Kısa vadeli amaçlar belirleyin

Amaç ne olursa olsun, çok belirsiz veya çok büyükse, taahhüt etmek yıldırıcı olacaktır. Kendiniz için gerçekçi bir kilo tayin etmenin yanı sıra, yol boyunca varabileceğiniz somut kısa vadeli hedefler belirlemeye dikkat edin. Bu, sizi uzunca yolculuğunuza devam etmeye motive edecektir.

article image

İyi hedeflerden bazı örnekler aşağıdaki gibidir:

  • Egzersizi haftada 1 gün ila haftada 3 gün arasında arttırın
  • Günde 5 fincan kahveyi 2’ye indirin
  • Ofiste geçiştireceğinize öğle yemeğine çıkın

Hedeflerinizi belirlemeye yardımcı olmak için VKİ Hesaplayıcımızı kullanın.

2. Başarılarınızı kutlayın (küçük olsalar bile)

Bu hafta çok yoruldunuz ya da bir veya iki antrenmanı kaçırdınız - bu zaman zaman olacak. Bu tip ufak aksaklıkların sizi aşağı çekmesine izin vermeyin,  bunun yerine şimdiye kadar elde ettiğiniz başarılarla ve hazırladığınız sağlıklı temelle gurur duyun. Hedefinize her ulaştığınız adımda, yaptığınız egzersizleri, yemediğiniz öğün arası atıştırmalıkları veya yürüyen merdiven yerine merdiven kullanımınızı kutlayın. Kendinizi ilk başladığınız halinizle karşılaştırın ve ne kadar ilerlediğinizi görün.

3. Tek başınıza yapmayın

Kilo kontrol yolculuğunun kolay olacağını kimse söylemedi, aslında bazı günler gerçekten zor olabilir, bu da sizi tüm süreç boyunca biraz rahatsız hissettirebilir.

Bu yoldan şaşmamak ve bu şekilde hissetmekten kaçınmanın en iyi yolu bir destek grubuna veya sağlıklı beslenme programına katılmak ya da bir arkadaşınızla birlikte sağlıklı beslenmeye başlamaktır. Başkalarıyla başarınızı paylaşıp kutlayacağınız gibi, aynı zamanda vazgeçmeyi düşündüğünüzde, geri adım attığınızda ve bu yoldan şaşmamanıza yardımcı olmak için sizi zor günlerde teşvik etmek ve ilham vermek için etrafınızda insanlar olması güzel olacaktır.

Başarılı kilo kontrolünde destek çok önemli bir faktördür, bu nedenle hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak destekleyici, olumlu bir topluluk veya destek programı bulmaktan çekinmeyin.

article image

4. Tutarlı olun

Araştırmalar, ivmeyi yukarı yönde korumak ve kilo kontrol yolculuğunu başarıya dönüştürmek istediğinizde tutarlılığın en önemli stratejilerden biri olduğunu göstermiştir. Aslında bu alışkanlıkları değiştirmek, kilo kontrolünü sağlamak ve kiloyu korumak için temel yollardan biridir. Sağlıklı beslenme ve egzersiz için tutarlı bir program geliştirmek, yalnızca hedeflediğiniz kiloya ulaşmanıza yardımcı olmaz.

Haftanın başlangıcında bir yemek planı ve market listesinin oluşturulması için zaman ayırın ve egzersiz çalışmalarınız için günlüğünüze notlar koyun. İleriye dönük planlama ve haftalık hazırlık, doymak bilmez iştahınızı ve sizi engelleyen dürtüsel kararlar alma şansınızı azaltır.

Tutarlılığın anahtarı, sürdürülebilir ancak zorlayıcı olmayan küçük değişiklikler yapmaktır; böylece yaptığınız değişiklikler, yeni bir yaşam biçimi haline gelebilir ve uzun vadede bunu sürdürmeniz kolaylaşır.

XL-S Nutrition

XL-S ile Afiyetle Başarın!

TÜM ÜRÜNLER

Whatsapp