Sağlıklı Yaşam için Beslenme Önerileri
Sağlıklı beslenme ile daha iyi hissedin

Sağlıklı beslenmek demek, vücudunuzu ve zihninizi beslemek, enerjinizi arttırmak ve sağlığınızı desteklemektir.

Daha ziyade, vücudunuzu ve zihninizi beslemek, enerjinizi arttırmak ve kendinizi harika hissetmektir.

Bu vücudunuzun ve zihninizin
beslenmesiyle ilgilidir

Sağlıklı yeme alışkanlığının önemi


Besleyici ve dengeli bir beslenme, sağlığın temel öğesidir. Doğru miktarda kalori tüketmeniz ideal kilonuza ulaşmanıza/kilonuzu korumanıza yardımcı olurken, hem zihinsel hem de fiziksel olarak en iyi şekilde hissetmenize katkı sağlayacaktır. Erkekler için ortalama günlük kalori ihtiyacı 2500 iken kadınlar için 2000’dir. Kilo kontrolü için, sağlıklı besinler seçerek ve fiziksel açıdan aktif olarak günde yaklaşık 500 kalori daha az almanız gerekir.

Atıştırmalık tuzağından uzak durun


Mutlu ve sağlıklı hissetmek için şeker, kafein ve alkol gibi modunuzu düşürecek gıdaları sınırlarken meyve, sebze, tahıl ve proteinlerce zengin bir sağlıklı beslenme programı uygulamanızı öneririz. Bunlar, kandaki şeker seviyelerinde hızlı bir artışa neden olabilir ve bu da modunuzu düşürerek bitkin hissetmenize yol açabilir. Vücudunuz kan şekerini düşürmeye çalışırken bitkin düşer.

article image

Gün içerisinde sağlıksız atıştırmalıkları sınırlayın ve kendinizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlayacak daha sağlıklı alternatiflere odaklanın.

Kahvaltı


Araştırmalar, kahvaltıyı günlük bir alışkanlık haline getirmenin kilo kontrolüne yardımcı olabileceğini gösteriyor. Ayrıca sabahları yemek yemeğe vakit ayırmak, vücudunuzun ve beyin fonksiyonunuzun gün boyunca daha etkili çalışmasını sağlayacaktır. Ve güne enerjik bir şekilde başlamak yeterli bir neden değilse kahvaltının mutlulukla ve daha düşük stres düzeyleri ile ilişkili olduğunu söyleyebiliriz

Çeşitli proteinler


Büyüme, onarım ve ayrıca sağlığın iyi şekilde sürdürülmesi için vücudunuz proteine ihtiyaç duyar ve sağlıklı protein kaynakları içeren dengeli bir beslenme programı uygulamanız kilonuzu kontrol etmenize yardımcı olabilir.

Protein açısından zengin gıdalar tokluk hissi ile bağlantılıdır, bu nedenle beslenmenize bir dizi yağsız protein kaynağı dâhil etmeniz açlığın azaltılmasına yardımcı olabilir ve toplam enerji alımını azaltabilir.

Hayvansal kaynaklı proteinler yetişkinlerin ihtiyaç duyduğu tüm esansiyel amino asitleri içermekte olup bu proteinlerin yer aldığı besinler arasında et, balık, yumurta, süt ve peynir bulunmaktadır. Bu seçeneklerin bazılarında doymuş yağ oranı yüksek olabileceğinden yağsız seçenekleri seçmeyi unutmayın. Fasulye, bezelye ve mercimek gibi bitkisel protein içeren besinler, hayvansal protein kaynaklarını tüketmeyenler açısından mükemmel alternatiflerdir çünkü lif oranları yüksek ve yağ oranları düşüktür.

XL-S Nutrition

XL-S ile Afiyetle Başarın!

TÜM ÜRÜNLER

Whatsapp