Sağlıklı Yaşam için Beslenme Önerileri
Düşük karbonhidratlı beslenme programı kilo kontrolünün anahtarı mı?

Düşük karbonhidrat beslenme programı, genellikle kilo kontrolünü ve hedeflerinizi nasıl destekleyeceğinizi düşünürken ortaya çıkan bir konudur.

Düşük karbonhidratlı beslenme programı, karbonhidrat içeriği bakımından büyük oranda değişebilir.

Düşük karbonhidratlı beslenme programı nedir?


Düşük karbonhidratlı beslenme programı, karbonhidrat tüketimini kısıtlayan bir yeme şeklidir. Bu, karbonhidratların beslenmede tamamen kesildiği anlamına gelmez. Sadece bazı karbonhidratların azaltılması ya da en azından çok aşırıya kaçılmadan alınması anlamına gelir. Yani, düşük karbonhidratlı beslenme programlarında karbonhidrat içeriği büyük ölçüde değişebilir.

article image

Burada düşük karbonhidratlı beslenme programına bir örnek verilmektedir:

  • Kahvaltı – 2 yumurtalı omlet ve 1 dilim ekmek + 1 Muz
  • Atıştırmalık – 1 küçük kapuçino
  • Öğle yemeği – 100 g tatlı patatesli tavuk salatası
  • Atıştırmalık  – 100g düşük yağlı yoğurt + 1 elma
  • Akşam yemeği – Sebzeli somon filetosu ve 125g kepekli pilav

Hangi yiyeceklerin karbonhidrat içeriği düşüktür?


Bel genişliğiniz ile ilgili sorununuz varsa bu düşük karbonhidratlı yiyecekler bel çevrenizin daralmasına yardımcı olacaktır: proteinler (et, tavuk, yumurta, balık ve diğer deniz ürünleri), sebzeler, bazı meyveler (kırmızı orman meyveleri) ve sağlıklı yağlar (fıstık, avokado, zeytin ve fıstık ezmesi).  

Düşük karbonhidratlı beslenme programı etkili mi?


Çoğu kişi çeşitli nedenlerden ötürü düşük karbonhidratlı bir beslenmeyi benimsediğinde mükemmel sonuçlar görmüştür:

  • Karbonhidratların kesilmesi günlük toplam kalori alım miktarınızı azaltmanıza ve böylece kalori açığı oluşturmanıza yardımcı olur. Bu da kilo kontrolünü destekler.
  • Karbonhidratları azaltmak genellikle lif bakımından yüksek ve kalori bakımından düşük olan salata veya sebzelerin yenmesine neden olur. Yüksek lif içeriği daha tok hissetmenize ve böylelikle iştahınızı kontrol ederek kalori alımını azaltmanıza yardımcı olur.
  • Birçok yüksek karbonhidratlı gıdada kalori ve yağ oranı yüksektir (örneğin kek, hamur işi ve gevrekler) veya genellikle krema soslu makarna yemekleri, tereyağlı sandviçler ve yağda kızartılmış yiyecekler gibi, yüksek yağlı gıdalara eşlik eder. Bu yiyecekleri beslenme programınızdan çıkararak onlara eşlik eden sağlıksız ürünleri de beslenmenizden çıkarıyorsunuz demektir.
  • Düşük karbonhidratlı beslenme programı uygulayan insanların aktif olarak kilolarıyla ilgili bir şeyler yapıyor olma ve fiziksel aktivitelerini arttırarak alkol alımını azaltmak gibi kilo kontrolü üzerinde olumlu etkileri olan yaşam biçimlerine diğer alanlara göre daha fazla dikkat ediyor olma olasılığı yüksektir.

Düşük karbonhidratlı beslenme programı sağlıklı mı/tehlikeli mi?


Tüm karbonhidratlar kötü değildir; iyi karbonhidratlar (örn. meyveler, sebzeler, tam tahıllar) çeşitli vitamin ve minerallerin en önemli kaynağıdır ve ayrıca vücudumuzun da ana enerji kaynağıdır. Karbonhidratlar, düzenli beslenme programının önemli bir parçasıdır ve tamamen kesilmesi önerilmez. Önemli olan doğru karbonhidratları seçmeniz ve az tüketmenizdir.

article image
XL-S Nutrition

XL-S ile Afiyetle Başarın!

TÜM ÜRÜNLER

Whatsapp